日経BP社「日経コンピュータ 第17回 顧客満足度調査」の 「システム運用関連サービス(情報サービス会社)部門」で1位を獲得

  • ニュースリリース

2012年08月16日

受賞/その他

ユニアデックス株式会社(本社:東京都江東区、社長:入部 泰、以下 ユニアデックス)は、株式会社日経BP社(本社:東京都港区、社長:長田 公平)のIT系総合メディアである「日経コンピュータ」が企画する「第17回 顧客満足度調査」の「システム運用関連サービス(情報サービス会社)部門」で1位を獲得しました。

また今回の「顧客満足度調査」では日本ユニシス株式会社(本社:東京都江東区、社長:黒川 茂)も「ITコンサルティング/上流設計関連サービス(メーカー)部門」で1位を獲得しており、グループとしてITコンサルティング/上流設計から、開発、運用まで、高い評価を得ています。

システム運用関連サービス(情報サービス会社)部門

日経コンピュータ 第17回顧客満足度調査

今回の授賞は、コール受付から修理完了まで、さまざまな機器で構成されるマルチベンダーシステムのトラブル案件に対し、ワンストップかつ、お客さまの意向を最優先するサービス姿勢が評価されたものと考えます。また対応者一人ひとりのお客さま目線でのサービスや、サポート部隊やロジスティクスなど充実した現場サポート体制も高い評価を得た理由であると認識しています。
 
今後もユニアデックスは、複雑化するシステムの不具合を予見し解決策を提案できるよう、さらに踏み込んだサービスをお客さまに提供出来るよう努めるとともに、日本ユニシスグループが標榜する、スピード力、技術力、現場力を駆使して、さらなる顧客満足度の向上を目指します。

第17回顧客満足度調査の概要

顧客満足度調査は、日経BP社「日経コンピュータ」が企画し、日経BPコンサルティングが実施している調査です。コンピュータの利用企業を対象に、ITベンダーが提供するシステム構築・運用などの各種サービスと、サーバーやERPパッケージといったハード/ソフト製品について満足度を調べたものです。調査は毎年実施しており、今回が第17回になります。2012年5月7日から6月13日にかけて調査を実施し、1407件の有効回答を得ました。

以上

関連URL

  • 記載の会社名、商品名は、各社の商標または登録商標です。

UNIADEX Gains First Place in Nikkei BP's "Nikkei Computer's 17th Customer Satisfaction Survey" in the field of System Operation-Related Services (Information Service Providers)

UNIADEX, Ltd. (headquartered in Koto-ku, Tokyo; President & CEO Yasushi Iribe and a wholly owned subsidiary of Nihon Unisys, Ltd.) won first place in the Seventeenth Customer Satisfaction Survey conducted by Nikkei Computer, a comprehensive IT-related journal published by Nikkei Business Publications, Inc. It received this accolade in the field of system operation-related services (information service providers).

In the same customer satisfaction survey, Nihon Unisys, Ltd. (headquartered in Koto-ku, Tokyo; President & CEO Shigeru Kurokawa) also scored a first in the field of IT consulting/upstream design-related services (manufacturers). These accomplishments show that the Nihon Unisys Group has been highly rated in all processes, from IT consulting/upstream design, through development and operations.

System operation-related services (information service providers)

symbol image of Nikkei BP's 'Nikkei Computer's 17th Customer Satisfaction Survey'

This award reflects the high regard customers have for our service policy. This involves providing a one-stop service and giving the customer's needs the highest priority when dealing with problems that arise in any phase of operations. This begins with receiving reports of problems through to completing repairs in a multi-vendor environment made up of a wide range of devices. This high assessment was also due to the way our individual trouble-shooting staff handle these events from the customer's perspective, and the well-organized support and logistics provided in the field.

UNIADEX will endeavor to expand its services to include preventive activities that will allow us to foresee problems in systems that are constantly growing in complexity, and propose solutions. We aim to further enhance customer satisfaction by harnessing the capabilities highly prized by the Nihon Unisys Group - rapid response, advanced technology, and high competence in the field.

Outline of the Seventeenth Customer Satisfaction Survey

This customer satisfaction survey is compiled by Nikkei Computer of Nikkei Business Publications, Inc., and conducted by Nikkei BP Consulting. It surveys computer user companies to find out their level of satisfaction with services, such as systems integration and operation, provided by IT vendors, and with hardware/software products, such as servers and ERP packages. The survey has been conducted annually, and the latest survey was the seventeenth. It was undertaken from May 7 to June 13, 2012, and received 1407 valid responses.